Bakal menjadi adik ipar kepada pendakwah PU Riz, ini penampilan terkini Ameera Khan

Nama Little Miss Khan mungkin tidak asing lagi bagi mereka yang sering ‘bersiar-siar’ di media sosial.Little Miss Khan atau Ameera Khan yang merupakan adik kepada pengacara Neelofa itu juga dikenali sebagai social media influencer kerana dia mempunyai seramai sejuta lebih pengikut di Instagram miliknya.

Baru sahaja menyambut hari lahir ke-20, adik kepada selebriti popular Neelofa iaitu Ameera Khan kembali menjadi perhatian di media sosial miliknya.Dengan memiliki wajah kacukan Pakistan dan Arab, kecantikan Ameera sering menjadi idaman para gadis selain mempunyai aura sebagai seorang model.

Terdahulu Ameera atau lebih dikenali sebagai Little Miss Khan pernah memuat naik gambar , namun ramai pengikutnya atau orang luar bertindak menyel4rnya kerana dikatakan campur tangan perihal kakaknya Neelofa.

“Ada terbaca dia ni tegur little miss khan pasal aurat. entah dia ni ke adik dia ke. trigger terus kot. relex je la org tegur pasal aurat, asalkan tegurnya baik2. tp biasalah keluarga neelofa ni mmg jenis depa je bgs. org lain dak. lol. ambik org lain jela haris. famili lofa mmg sgt something. menakutkan”-Netizan

Rata-rata komen mengatakan Ameera sebagai toxic, dan Ameera tidak pun membalas komen-komen kurang menyenangkan itu. Posting itu juga sudah dijadikan ‘limited comment’.

Meskipun dihent4m teru.k, terdapat juga segelintir pengikutnya tampil mendoakan agar suatu hari nanti, Ameera akan mengikut jejak kakaknya untuk berhijrah ke arah yang lebih baik.

“Hari pertama perjalanan baru..” – Gambar bertudung, Ameera Khan sudah berhijab?

Dalam kesibukan rakyat Malaysia menanti detik majlis pernikahan kakaknya, adik kepada selebriti terkenal Neelofa, Ameera Khan pula menjadi bualan hangat netizen. Eh, kenapa?

Hari ini, Ameera membuat kejutan dengan memuat naik Insta Story memaparkan gambar dirinya memakai hijab beserta kapsyen ‘hari pertama perjalanan baru’.

Berikutan itu, timbul persoalan baru mengatakan pemilik nama Nur Ameera Khan itu sudah berhijab.

Hari pertama perjalanan baru

“Akhirnya, rasa sangat tenang dan lengkap. Alhamdulillah,” tulisnya pada gambar di Insta Story.
Dalam pada itu, gadis berusia 21 tahun itu turut berkongsi dua keping gambarnya berhijab menerusi ‘posting’ di Instagram beserta kapsyen dalam bahasa Arab.

Malah, kakaknya, Neelofa dan Athisha Khan turut berkongsi Insta Story yang sama di samping mengucapkan ‘alhamdulillah’ di atas perubahan baru adik mereka itu.

Alhamdulillah – Athisha, Doakan Ameera selalu – Neelofa

Justeru itu, kesemua ‘posting’ tersebut telah menguatkan lagi kemungkinan gadis itu baru memulakan perjalanan untuk berhijab pada hari ini.

Cantik Ameera berhijab

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen memuji kecantikan Ameera dan mendoakan agar dirinya terus istiqamah dalam perubahan ke arah yang lebih baik.

Terdahulu, nama Ameera Khan sering dikaitkan dengan pelbagai kontr0versi apabila sering dikatakan mempunyai penampilan yang agak s.eksi.

Jika benar perkhabaran empunya diri sudah berhijab, semoga Ameera sentiasa istiqamah!

‘Jangan Cmburu Dengan Rezeki Orang Lain’ – Status Dimuatnaik PU Riz Raih Perhatian

Dalam perkembangan lain, Sejak beberapa hari lalu, hngat diperkatakan mengenai selebriti Noor NeeIofa dan Pencetus Ummah (PU) Riz yang dikhabarkan bakal mendirikan rumah tangga minggu ini.

Ia bermula selepas seorang pengguna memuat naik video Riz atau Haris Ismail, 26, berada di sebuah kedai pakaian membelek samping songket.

Namun video itu telah dipadam selepas beberapa jam dikongsi di laman tersebut.

Khabar angin itu diperkuatkan lagi dengan perkongsian status NeeIofa di Instagram beliau yang memuat naik tiga potongan doa meminta orang ramai mendoakan urusannya dipermudahkan.

Malah terbaru kali ini inai pada jari NeeIofa pula menjadi topik sebutan ntizen kerana ia seperti kebiasaan dipakai oleh bakal pengantin baharu.

Sementara itu berdasarkan semakan di Instagram PU Riz pula, tidak ada apa-apa status atau perkongsian dimuatnaiknya bagi memberi gambaran beliau akan bernikah dalam waktu terdekat.

Bagaimanapun menerusi satu status yang dikongsikan di Insta Story, PU Riz atau nama sebenarnya Haris Ismail, 26, berkongsi satu ayat yang menarik perhatian.

” Jangan cemburu dengan rezeki orang lain. Rezeki kita nanti Allah bagi, SABAR. Allah itu tidak kjam, janji kita kena usaha.

” Rugi kita mengalah sebelum sampai penghujungnya. Allah ada sesuatu yang cantik dan terbaik buat kita pada masa yang tepat,” tulis ayat tersebut yang dikongsikan PU Riz.

Tidak dinafikan apa sahaja perkongsian sama ada dari NeeIofa, PU Riz mahupun ahli keluarga mereka menjadi perhatian.

Mungkin kerana nama NeeIofa yang berstatus selebriti popular dan memiliki raut wajah antara tercantik di Malaysia membuatkan kisah pernikahan dengan PU Riz paling dinantikan.

Pun begitu, meskipun timbul pelbagai dkwaan dan spekuIasi, namun sehingga kini baik NeeIofa atau Riz masih mengunci mulut tentang perkara itu.

Pada Rabu, NeeIofa memuat naik hantaran tiga potongan doa memohon orang ramai mendoakan agar segala urusnya dipermudahkan.

Gara-gara perkongsiannya itu, ramai peminat mengandaikan ia berkaitan majlis perkahwinannya dengan Riz atau nama sebenar Haris Ismail, 26.

Selain itu, foto-foto kolaj di belakang doa tersebut turut memaparkan seorang wanita sedang melakukan fitting pakaian pengantin di sebuah butik.

Pasangan ini dikatakan bakal mendirikan rumah tangga pada Jumaat atau Sabtu ini dan bakal diadakan di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur.

Turut mencuri perhatian semalam apabila Ustaz Don Daniyal Don Biyajid, menerusi sebuah posting di Facebook memberikan doa khas kepada Neelefa dan PU Riz.

“Kepada PU Riz jaga perhiasan dunia yang baik yang Allah bagi ini.” -Ustaz Don Daniyal

Terdahulu  pendakwah bebas, Ustaz Don Daniyal Don Biyajid, menerusi sebuah posting di Facebook memberikan doa khas kepada usahawan dan pengacara popular dengan pasangannya Riz atau nama sebenarnya, Haris Ismail, 26, yang dikatakan bakal bernikah hujung minggu ini.

“Untuk Neelofa, saya doakan untuk hari mendatang agar disatukan dalam keberkatan, dihimpunkan dengan orang baik, diberi pilihan itu pilihan yang baik.

“Semoga Neelofa menjadi isteri solehah dan kepada Riz, jaga perhiasan dunia yang baik yang Allah bagi ini,” katanya.

Ustaz Don menulis entri itu selepas selesai menjalani penggambaran program terbaharu kelolaan Neelofa dan Nabil Ahmad berjudul Nabil to Neelofa (NtoN) sempena Ramadan akan datang.

Pernikahan yang digelar ‘Wedding Of The Year’ ini sememangnya mendapat perhatian ramai

Neelofa menerusi Instastorynya malam tadi berkongsi tiga petikan doa agar Tuhan melapangkan hati dan mempermudah urusannya.

Petikan doa itu turut disertakan perminataan ikhlas pengacara itu yang memohon peminat membacakan tiga doa itu untuknya.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Harap Maaf