Cemerlang Ketika Sesi Latihan, Gagal Ketika Sesi Kejohanan Berlangsung

SETIAP atlet pastinya mengharapkan mereka dapat menyumbang pingat buat negara yang dicintai. Namun begitu, mereka juga tidak terlepas daripada membuat kesiIapan ketika perlawanan. ViraI di media sosial baru-baru ini, terjunan atlet dari Mexico yang tidak seimbang dalam temasya Sukan Olimpik Tokyo 2020 baru-baru ini.

Insiden itu mencvri perhatian seluruh dunia kerana atlet bernama Arantxa Chavez Munoz itu dilihat secara t1ba-t1ba ters4sar dari platform. Ianya menyebabkan Arantxa gagaI mengimbangkan badan dan melakukan terjunan tidak seperti diharapkannya. Disebabkan itu, Arantxa diberikan markah 0 oleh pihak juri dan rakaman terjunan tersebut mula tersebar di media sosial.

Terjun3

Cemerlang ketika sesi latihan, dedikasi untuk mend1ang bapa

Rakaman itu mendapat pelbagai reaksi di mana ada yang terkejut dan kasihan dengannya kerana sudah tentu Arantxa sendiri tidak menjangkakan perkara itu. Namun, ada juga yang mentertawakan kejad1an tersebut tetapi melalui Instagram tuan empunya badan ada kongsikan video ketika latihan terakh1r dibuatnya.

Melalui rakaman itu, terjunan dilakukan Arantxa di Pusat Akuatik Tokyo ketika latihan dilihat agak cemerlang. Bersama video itu, dia menulis caption yang agak menyentuh hati orang ramai kerana menurut Arantxa dia sebenarnya berniat untuk mendedikasikan terjunan buat mend1ang bapa.

Terjun2

Malah, dia juga sangat gembira berjaya ke temasya sukan Olimpik selepas 9 tahun penantian. Kata Arantxa,

“Pertandingan ini cukup bermakna buat saya dan ia merupakan dedikasi khas buat mend1ang bapa yang meninggaI dun1a beberapa bulan lepas.”

“Saya akan cuba buat dia (bapa) bangga dengan saya.”

Terjun

Tiada siapa nak kejad1an tak diingini berIaku apatah lagi ketika membawa nama negara ke peringkat antarabangsa macam ni, kan? Semoga Arantxa terus sukses dan cemerlang untuk Olimpik akan datang!

sumber : LobakMerah

Harap Maaf