Gambar Saya DiSaIahGunakan โ€“ Dato’ ๐—ฆ๐—ถ๐˜๐—ถ ๐—ก๐˜‚๐—ฟ๐—ต๐—ฎ๐—น๐—ถ๐˜‡๐—ฎ

PENYANYI Datuk Seri Siti Nurhaliza melu4h rasa kes4l apabila masih ada golongan peniaga dalam talian menyalahgunakan fotonya bersama suami, Datuk Khalid Mohd. Jiwa semata-mata ingin melariskan produk jualan mereka.

Untuk ๐—•erita ๐—›ฤฑส™uส€แด€แดŽ ๐—ฆemasa Dalam Dan Juga Luar Negara. Klik ๐Ÿ‘‰๐Ÿป sini ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Siti menerusi satu hantaran video terbaharu di laman Instagramnya, menjelaskan ini bukan kali pertama dia memberikan peringatan kepada orang ramai supaya tak tert1pu dengan akaun paIsu yang menggunakan namanya.

“Sebenarnya sudah banyak kali saya berpesan kepada pengguna media sosial mengenai penggunaan gambar saya dan ada juga yang menggunakan gambar suami saya untuk tujuan men1pu”.

“Kali ini saya buat video untuk mengingatkan lagi kepada orang ramai supaya lebih peka dan boleh mengetahui pen1puan yang dilakukan oleh pihak-pihak yang tak bertanggungjawab”.

“Macam-macam tau yang mereka buat dengan gambar saya, malah ada juga yang gunakan video saya untuk orang meneka nombor dan janjikan hadiah wang tunai”.

“Selain itu, ada juga iklan shampoo yang katanya digunakan oleh suami saya sedangkan gambar suami saya itu baru balik umrah dalam keadaan botak, ada juga gambar saya dengan iklan pelaburan, artikel-artikel yang tak masuk akal dan sebagainya” ujar Siti.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk)

Terdahulu, kejdian sama menimpa pelantun lagu Purnama Merindu itu, apabila ada pihak yang menyiarkan video lama ketika sesi live di Instagram sebagai taktik pen1puan seolah penyanyi itu benar-benar sedang menganjurkan peraduan secara live.

Sementara itu, menerusi hantaran video yang sama Siti atau nama aslinya Siti Nurhaliza Tarudin, 43, berharap video penjelasan yang dikongsinya dapat memberikan kesedaran kepada masyarakat agar tidak mudah tert1pu.

“Saya sangat berharap agar video penjelasan saya ini dapat dikngsi dan akan memberikan kesedaran supaya kita tak terpedaya”.

“Tidak semudah itu mereka mahu memberikan wang tunai, jika mereka jujur, mengapa menggunakan video saya..? Bukankah dari sini kita sudah tahu musIihat mereka untuk memprdaya orang ramai, pesan saya sentiasa berwaspada” ujarnya.

Sehingga artikel ini ditulis, video berdurasi dua minit itu telah menerima 212,000 tontonan dan 9,800 tanda suka.

Komen Netizen Instagram :

Apa Pendapat Anda..? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih..!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Jalan Kami Network

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

sumber : Gempak

PERHATIAN : Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.
Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Harap Maaf