MERAYU AGAR TUAN KEDAI BELl TONG GAS DEMl SARA IBUBAPA AKlBAT PKP

BARU-BARU ini, seorang wanita yang sedang berniaga di kedai didatangi oleh seorang pemuda yang membawa tong gas untuk dijval.

Gelagat pemuda itu sudah tentu membuatkan ramai berasa peIik kerana sitvasi tersebut jarang berIaku, lebih-lebih lagi pemuda berkenaan diIihat seperti sedang ‘svsah hat1’.

Namun, siapa s4ngka rupa-rupanya tersembvnyi kis4h sed1h di sebalik perbuatannya itu.

Segan nak kongsi masalah
Menerusi perkongs1an video yang dimuat naik oleh @rinie1181 di aplikasi TikTok, pada awalnya pemuda itu seg4n untuk member1tahu masaIah yang dialam1nya apabila d1tanya ken4pa mahu menjval tong gas itu.

Selepas berbuaI buat beberapa ket1ka dan melihat kesed1han pada raut wajahnya, barulah pemuda itu mended4hkan masaIah seben4rnya.

Merayu minta tuan kedai beli
Samb1l menah4n air mata, pemuda itu berkata dengan nada sayv bahawa dia 1ngin wan1ta itu membel1 tong gas berkenaan ker4na ingin meny4ra orang tuanya.

Selain itu, dia turut mer4yu agar wan1ta yang juga merupakan tuan kedai tersebut, membel1 tong gas yang dijuaInya berkenaan.

Tak dapat kerja sebab PKP, svkar nak sara ibu bapa
Menvrut pemuda itu lagi, dia terp4ksa melakvkan perkara tersebut kerana r1sau akan kead4an ibu bapanya tamb4han lagi apabila dia t1dak dapat bek3rja setelah temp4t k3rjanya ditvtup kerana PKP.

Simpat1 akan nas1b pemuda tersebut, wanita itu membel1 jual4nnya dan memberi beber4pa barang keperIuan supaya sed1kit sebanyak dapat membantu mer1ngankan beb4nnya.

Perkongs1an terbab1t telah mera1h puj1an net1zen yang mana rata-rata mereka memuj1 t1ndakan wanita itu.

Malah, ada juga yang mempersoaIkan ke mana h1langnya wak1l rakyat yang sepatutnya menjadi orang bertanggvngjawab membantu rakyat yang dalam kesvsahan.

Mul1anya hati awak sis

Terima kasih sis

Dia jval tong gas macam mana nak m4sak?

Moga awak dimvrahkan rezek1 dik

Mana wak1l rakyat?

Ramai terjej4s ak1bat pandem1k ni

sumber : OhMyMedia

Harap Maaf