Tul4r “V1deo”Pakcik Guard Dit4mpar Hingga J4tuh Pengs4n

Pemer1ksaan suhu badan merupakan 1 per4turan waj1b bagi setiap individu yang ingin memasuki sesuatu prem1s di luar, terutamanya kompleks beli-belah atau pasaraya.

Biasanya, pemer1ksaan tersebut dilakukan sekali sahaja di pintu masuk premis dan dikendalikan oleh peng4wal kesel4matan yang bertugas.

Bagaimanapun, masih ada juga yang engg4n mematuhi arahan staf keselamatan dan menganggap perkara tersebut sebagai sesuatu yang lec3h.

G4duh di pintu masuk pasaraya

Baru-baru ini, tular video berlaku kekec0han di kawasan pintu masuk sebuah pasaraya terkemuka kerana peng4wal keselamatan bertek4k dengan seorang pelanggan.

Kekec0han itu bermula apabila pel4nggan itu d1tegur untuk memer1ksa suhu badan terlebih dahulu sebelum masuk ke pasaraya untuk membeli barang.

Namun begitu, pel4nggan terbab1t engg4n lalu naik ber4ng lantaran itu berlvkulah pertengk4ran dengan ‘Pakcik Guard’ yang mengarahk4nnya berbuat sedemikian.

Tak nak scan suhu, t4mpar pakcik guard

Beberapa saat kemudian, ‘Pakcik Guard’ itu dilihat jatuh pengsan apabila dit4mpar oleh pelanggan biad4p itu secara tiba-tiba.

Difahamkan lagi, pelanggan yang juga menaiki sebuah kenderaan m3wah terus melar1kan diri sebaik sahaja menyer4ng ‘Pakcik Guard’ tersebut.

Nasib baiklah, si perak4m v1deo sempat mengamb1l nombor plat pemilik kenderaan itu untuk t1ndakan lanjut.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata net1zen memberi reaksi mar4h terhadap si pel4ku yang disifatkan sebagai kurang aj4r berkenaan.

Kesian orang tua tu kau buat macam tu

Benda senang pun pay4h nak buat

Sus4h sangat ke nak scan?

Semoga cepat dit4ngkap

Buat rep0rt pergi klinik atau hospital

Jadikan v1deo sebagai bukt1

Memang ramai orang macam ni

Sumber: oh my media

Harap Maaf