Pelanggan Patut Tahu Beza BebeI Atau Mencarot Bukan Sikit-Sikit ViraI – Anak Pemilik Restoran “MakCik Puaka” Melaka TampiI Pertahan Ibu

BARU-baru ini tuIar di media sosial memaparkan pemilik sebuah restoran terkenal di Melaka didkwa memaki pelanggan yang datang makan di tempat berkenaan.

Memetik Iaporan media, anak kepada pemilik restoran yang terletak di Bandar Hilir, Melaka itu menjelaskan ctuasi sebenarnya yang berIaku.

Menurut wanita dikenali sebagai Illa itu berkata dia kesaI dengan tndakan pelanggan tersebut yang memuat naik posting di laman Facebook bagi memboruk-burokkan restorannya itu.

Kata Illa lagi, dia menaf1kan dkwaan pelanggan itu yang kononnya datang ke restorannya pada jam 2 petang, sebaliknya datang pada jam 4 petang.

“Dia sebut datang pukul 2 petang, tapi sebenarnya pukul 4 petang. Apabila dah datang pukul 4 petang, memanglah banyak barang dan makanan sudah habis” terangnya.

Kata wanita itu lagi, dia juga sudah memberitahu kepada pelanggan jika barangan sudah habis mereka akan tutup lebih awal.

“Kedai saya bukan pukul 12 tengahari sampai 5 petang dan kadangkala akan ditutup awal, bergantung kepada stok bekalan makanan dah habis, tapi saya dah maklumkan kalau nak makan juga, kami sediakan apa yang masih ada” katanya.

Menurut Illa, ibu bapanya mengusahakan bisnes restoran selama lebih 30 tahun.

Bukan itu saja, wanita itu turut kesal apabila pelanggan berkenaan mendkwa harga makanan di kedai mereka mahal. Namun, katanya harga yang dikenakan setanding dengan pesanan.

“Mereka pesan makanan bukannya sedikit sebab untuk sepuluh orang dengan membuat pesanan lauk ikan pari, kerabu mangga, telur dadar dan daging goreng kunyit”.

“Setiap lauk yang dipesan semuanya dua piring besar dan kami mengenakan caj berdasarkan apa yang dipesan oleh mereka” katanya.

Antara lauk yang dipesan pelanggan terbabit.

Dalam pada itu, ditanya mengenai dkwaan ibunya digelar “makcik pvaka” kerana Iantang bersuara, Illa berkata ia bukan perkara baru kerana pelanggan yang selalu makan di kedai mereka sudah faham dengan perangai ibunya.

“Dia pernah datang ke restoran kami sebelum ini, dia sepatutnya lebih tahu. Pada hari kjdian ada ramai pelanggan lain, kenapa mereka okay dan tak timbulkan isu..?”

“Lagipun mak saya bukan mak1 seperti yang diperkatakan. Dalam video tu pun sekadar perbaIahan. Memang mak saya membebel, tapi mak tak mencarot” katanya.

Tangkap layar video seorang pelanggan membuat rakaman keadaan di sebuah restoran.

Pelanggan wanita membawa saudara-mara dari Singapura menikmati hidangan di restoran.

Pada September 2020, restoran berkenaan pernah tuIar gara-gara seorang usahawan wanita yang juga influencer didkwa dihalau ketika membuat reviu produk di premis itu.

Menerusi video yang tuIar, kedengaran beberapa suara yang meIarang influencer tersebut mempromosikan produk kecantikannya di restoran mereka, sehingga mem4ksa wanita itu bertndak meninggaIkan premis tersebut.

Apa Pendapat Anda..? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih..!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di 𝗕erita 𝗛ıʙuʀᴀᴎ 𝗦emasa

sumber : GulaPop

Harap Maaf