Pemandu Lagak Smseng Kejar Kemudian Tahan Kereta DiCari

WALAUPUN kita mematuhi undang-undang semasa di atas jalan raya, pasti ada pengguna lain yang tidak bertanggungjawab cuba mengambil kesempatan apabila berpeluang untuk meIanggar peraturan

Baru-baru ini tuIar satu rakaman video dashcam seorang pemandu Proton Perdana menunjukkan lagak “smseng jalanan” apabila gagaI memotong barisan di jalan satu lorong sekitar kawasan Setia Taipan.

Oleh kerana rasa tidak berpuas hati, pemandu Proton Perdana itu mengejar dan memintas laluan semasa kenderaan pemilik dashcam memberhentikan kenderaan di kawasan perumahan untuk menghantar rakannya pulang.

Dalam rakaman video yang tuIar itu, pemandu Proton Perdana itu tidak memakai pelitup muka dan berjalan lagak samseng menghampiri kenderaan pemilik dashcam untuk cuba mencetuskan pergduhan.

Bagaimanapun, lelaki itu melarikan diri meninggalkan tempat kjdian setelah mendapati pemilik dashcam mahu ke balai polis untuk menunjukkan bukti kesaIahan pemandu Proton Perdana tersebut yang dirakam dengan kamera hadapan dan belakang keretanya.

Netizen mengutok tindakan lagak smseng jalanan pemandu Proton Perdana itu dan hasil semakan s4man jalan raya mendapati kenderaan tersebut mempunyai 38 s4man yang bernilai RM8,150.

Orang ramai meminta agar pihak berkuasa dapat mengesan pemandu Proton Perdana tersebut dan memberikan hukoman yang tegas atas beberapa kesalahan yang dibuatnya serentak pada waktu yang sama.

Antara kesaIahan yang dikesan dalam rakaman video tersebut — memotong barisan, cuba memotong guna lorong kiri, membuat pr0vokasi, cuba mencetuskan pergduhan, tidak memakai pelitup muka, nombor plat fancy dan tidak membayar s4man bernilai ribuan ringgit.

sumber : vocket

Harap Maaf