Pemandu Rolls-Royce Kngsi Pandangan Dari Dalam Kereta Jadikan Isu Antara Rolls-Royce & BMW X5 BakaI Berakhir

PADA minggu lalu tuIar satu video di mana seorang pemandu Rolls-Royce mengamok apabila ada sebuah BMW X5 tidak diletakkan di dalam kotak parkir sehingga menyukarkan kereta mewah itu melalui lorong berkenaan.

Setelah dikcam terok oleh netizen dari Singapura dan Malaysia, pemandu itu telah berkngsi gambar dari dalam kereta sebagai bukti dia benar-benar tidak muat untuk memandu melalui lorong itu semasa kjdian tersebut berIaku.

Gambar tersebut tuIar dan sekali mendapat pelbagai reaksi netizen Singapura, ada yang kini mempercayai dan faham mengapa pemandu Rolls-Royce itu bertndak sedemikian.

Bagaimanapun, ramai yang bersependapat sekiranya pemandu itu merendahkan egonya dan mendengar kata-kata wanita mat salleh yang memberikan cadangan supaya dia cuba memandu ke kanan sambil dibantu oleh orang ramai, sudah pasti dia “berpeluang” dapat melalui lorong berkenaan.

Pada masa sama orang ramai yang pernah menggunakan laluan terbbit, mereka mengakui walaupun memandu kereta bersaiz lebih kecil, ternyata lorong itu agak sempit dan menyukarkan kenderaan melaluinya andaikata ada pengunjung kawasan tersebut tidak meletakkan kereta di dalam kotak parkir dengan baik.

Menurut portal Mothership.sg, awal bulan ini Penguatkuasa Pengangkutan Darat (LTA) memaklum bermula 1 April nanti mereka akan melancarkan percubaan selama enam bulan untuk meningkatkan ruang komuniti dan laluan pejalan kaki di kawasan Tiong Bahru.

Ini bermakna tempat letak kereta di tepi jalan di sepanjang Jalan Seng Poh, termasuklah “ruang parkir” ponca perteIingkahan itu berIaku akan dialih keluar untuk mewujudkan laluan pejalan kaki yang lebih luas, banyak ruang komuniti dan memudahkan lintasan yang lebih selamat.

sumber : vocket

Harap Maaf