Perkongsian Wanita Ini Melawat Kaum Bajau Laut Di Pulau Tatangan Buat Netizen Cmas

PASTI anda pernah dengar akan kehidupan kaum Bajau Laut yang tinggal di sekitar Pulau Tatangan, bukan..?

Terbaharu, seorang pengguna TikTok @zandraeusoff telah berkongsi video yang memaparkan s1tuasi cmas ketika dirinya dan keluarga bercuti di Sabah. Menerusi video tersebut, dapat dilihat dirinya dan keluarga telah berkunjung ke Pulau Tatangan yang dihuni oleh suku kaum Bajau Laut.

Zandra dan keluarganya yang berkunjung ke pulau itu berasa terkejut dan cmas apabila dikerumuni oleh Bajau Laut dan beg makanan mereka diambil begitu sahaja. Malah, dirinya juga memegang erat anaknya kerana takut diambil oleh mereka.

Perkongsian tersebut mendapat perhatian netizen dan rata-rata netizen turut berasa cmas melihat s1tuasi yang diaIami pengguna TikTok tersebut. Malah, ada netizen mengatakan memang begitu keadaan jika berkunjung ke situ dan perlu berhat1-hat1.

Malah, para netizen turut tertanya-tanya kenapa mereka sekeluarga ke pulau itu kerana sudah banyak k3s seperti itu berlaku. Menjawab soalan netizen, Zandra mengatakan percutian ke Sabah itu pada April 2019 dan lawatan singgah ke kawasan Pulau Tatangan itu termasuk dalam pakej yang dibelinya.

Menurutnya, pemandu pelancong telah memberitahunya boleh membawa makanan untuk memberi kepada kaum Bajau Laut ini tetapi tidak sangka keadaannya seperti ini. Diingatkan agar anda tidak memberikan wang kepada kaum tersebut jika anda berkunjung ke Pulau Tatangan ini.

sumber : vocket

Harap Maaf