Rozita Ibrahim Kongsi Manfaat Rumput Fatimah

Salah satu alternatif bagi memudahkan proses melahirkan, usahawan Rozita Ibrahim berkongsi manfaat Rumput Fatimah yang sering diamalkan pada saat kontraksi.

Jelasnya, Rumput Fatimah akan memberi kebaikan buat minda dan badan ibu hamil, namun memberi kesan bvruk kepada bayi, menyebabkan kontraksi awal atau pend4rahan semasa kehamilan.

Rumput fatimah ada baik dn burvknya utk menafaat wanita Mudahan sebagai panduan jaga anak atau menantu kita ke depan dulu nenek sy suruh direndam dn diminum airnya setiap malam bila wanita hamil 7 bulan keatas dikatakn mudah bersalin!

“Tak semua wanita akn kasi tindak balas bvruk makan ni tp langkah berjaga2..Rumput kuff mariam ni Jika direndam dgn air panas ia akn hasilkan hormon oxitosin yg baik utk minda dn badan wanita tp ia kasi bvruk pd bayi ,kontraksi awal dan pend4rahan lepas bers4lin atau semasa kehamilan yg berbahaya pd j4nin!

“Kontraksi tu menyebabkn sakit nak bers4lin sedangkan xberlaku pembukaan pun..!! Boleh bers4lin pramatang ( ingat jgn amalkan masa hamil ya bahaya utk ibu dan bayinya)” jelasnya.

Tambah ibu kepada usahawan Datuk Seri Aliff Syukri ini, herba ini elok diambil sewaku bukaan r4him sudah menjangkau 5 sentimeter ke atas.

Tapi ia Sangat elok diambil masa bukaan 5 ke 6cm lepas disahkan oleh nurse atau doktor 6cm saja ..!! Ia akn cepatkan kpd 10 ..!! Dan mengurangkan kadar sakit masa kontraksi..!! Ibu akan lbh tenang insya Allah

“Kalau nak senang bersalin xsa rumput fatimah ni pun boleh ialah dgn buat air selusur dibacakan dek suami..!! Ada ayatnya sbb suami sy selalu ajar pd orang dn terbukti senang melahirkan dn x jadi b3dah ( Sy buat ni pd Ida bers4lin ida bersalinkan Amar Ahyan , kalu x Ida dibedah terlalu lama sgt sakit bersalin ) .

“Ada pengalaman ilmu yg bagus ttg bersalin sejak usia sy muda sampai lah dh bercucu melihat kawan2..menantu dn anak2 bers4lin dapat sy kongsikan amalan baik memudahkan bersalin,” tulisnya lagi.

 

View this post on Instagram

 

Rumput fatimah ada baik dn buruknya utk menafaat wanita Mudahan sebagai panduan jaga anak atau menantu kita kedepan hari ..dulu2 nenek sy suruh direndam dn diminum airnya setiap malam bila wanita hamil 7 bulan keatas dikatakn mudah bersalin ..!! . . Tak semua wanita akn kasi tindak balas buruk makan ni tp sy cakap sebagai langkah berjaga2..Rumput kuff mariam ni Jika direndam dgn air panas ia akn hasilkan hormon oxitosin yg baik utk minda dn badan wanita . . tp ada kasi buruk pd bayi ,kerana ia buat kontraksi awal dan boleh buat pendarahan lepas bersalin atau semasa kehamilan yg sgt berbahaya pd janin ..!! . . . Kontraksi tu menyebabkn sakit nak bersalin sedangkan xberlaku pembukaan pun..!! Boleh bersalin pramatang ( ingat jgn amalkan masa hamil ya bahaya utk ibu dan bayinya) . . tapi ia Sangat elok diambil masa bukaan 5 ke 6cm lepas disahkan oleh nurse atau doktor 6cm saja ..!! Ia akn cepatkan kpd 10 ..!! Dan mengurangkan kadar sakit masa kontraksi..!! Ibu akan lbh tenang insya Allah . . Kalau nak senang bersalin xsa rumput fatimah ni pun boleh ialah dgn buat air selusur dibacakan dek suami..!! Ada ayatnya sbb suami sy selalu ajar pd orang dn terbukti senang melahirkan dn x jadi bedah ( Sy buat ni pd Ida bersalin ida bersalinkan Amar Ahyan , kalu x Ida dibedah terlalu lama sgt sakit bersalin ) . . Ada pengalaman ilmu yg bagus ttg bersalin sejak usia sy muda sampai lah dh bercucu melihat kawan2..menantu dn anak2 bersalin dapat sy kongsikan amalan baik memudahkan bersalin . .

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Netizen turut memberikan reaksi pelbagai atas perkongsian usahawan ini.

Foto : Instagram Rozita Ibrahim

Sumber : MH

Harap Maaf