“SeteIah 20 Jam Perjalanan” Lelaki Ini Teruja Jumpa ๐——๐—ผ๐—น๐—น๐˜† ๐—ฆ๐—ถ ๐—ฃ๐—ฒ๐—บ๐—ฏ๐˜‚๐—ฎ๐˜ ๐—ง๐—ฒ๐—ต Paling Famous Di India

DOLLY si pembuat teh dari India telah mencipta fenomena di internet dengan gaya uniknya semasa membancuh teh untuk pelanggannya di bahagian kaki lima. Videonya yang dimuat naik di laman Facebook mahupun TikTok sering mendapat jutaan tontonan dari masyarakat seluruh dunia.

Bukan sahaja terkenal dengan gayanya membancuh teh, Dolly juga selalu mendapat perhatian dengan gayanya mencucuh rokok kepada para pelanggan yang hadir ke warungnya.

Untuk ๐—•erita ๐—›ฤฑส™uส€แด€แดŽ ๐—ฆemasa Dalam Dan Juga Luar Negara. Klik ๐Ÿ‘‰๐Ÿป sini ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Seorang rakyat Malaysia, Fakhrul Aizat yang bekerja sebagai jurugambar dan pemandu pelancong telah berpeluang untuk berjumpa dengan Dolly Chaiwala yang berada di Nagpur, daerah yang terletak sekurang-kurangnya 1129km dari bandar Kalkota.

Dalam satu hantaran terbaharu di Facebook, Fakhrul berkongsi gambar dan menyatakan bahawa dia adalah satu-satunya rakyat Malaysia yang pernah bertemu dengan Dolly, si pembuat teh dari India yang terkenal kerana gayanya.

“Masa PKP semua orang bosan kat rumah, kebetulan pula si Dolly tengah tuIar kat media sosial. Lepas sempadan bukak, AirAsia ada buat tawaran harga murah pergi Kalkota. T1ba-t1ba teringat Dolly, itu yang terus study alamat dia dan ngam pula Nagpur ini dekat dan boleh sampai dari Kalkota naik kereta api” katanya ketika mencerita perjalanannya bertemu Dolly kepada media.

Bagaimanapun, Fakhrul akui bahawa dia sedikit keciwa apabila sampai di warung Dolly, kedainya tutup dan diberitahu bahawa Dolly datang bekerja selalunya jam 12 tengahari.

“Masa itu keciwa dan ser4but sebab dah beli tiket balik ke Kolkata semula pagi tu jam 11 pagi. Tapi tak lama lepas tu, saya terus buat keputusan untuk burn kan tiket tu dan cari tiket baru lewat petang semata-mata untuk jumpa Dolly tengahari itu”.

Penantian Fakhrul untuk berjumpa Dolly sebenarnya berbaloi, dia teruja apabila dipersembahkan dengan gaya membuat teh seperti yang beliau sering tonton di Facebook atau media sosial yang lain.

 

“Dari segi penampilan, cara dan gaya dia buat teh, cara dia serve pada pelanggan semua penuh gaya. Kedai dia paling ramai orang berbanding kedai teh yg ada sekitar dia dan rasa teh..? padu dan pekat. Manis dia pun sedap-sedap tekak, dia pakai susu cair khas untuk minumannya” katanya.

Memetik laporan India.Com, gaya yang ditampilkan oleh Dolly sebenarnya diilhamkan daripada filem-filem Bollywood, terutamanya filem lakonan Rajinikanth yang diminati olehnya. Namun disebabkan penampilannya dengan berambut panjang dan berkumis tebal, dia juga sering dipanggil “Jack Sparrow of India”.

Dolly mula popular apabila sebuah kumpulan Facebook dengan nama Street Food Recipes memuat naik video Dolly membuat teh di internet. Sejak itu, Dolly telah menjadi sensasi buat pengguna maya.

Apa Pendapat Anda..? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih..!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Jalan Kami Network

sumber : vocket

PERHATIAN : Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.
Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Harap Maaf