“Tak Sedar Kain Sendiri Koyak Rabak” โ€“ Cubaan RapidKL Tegur Penumpang Makan Diri

TNDAKAN Rapid KL menegor penumpang yang makan dan tak memakai pelitup muka di dalam pengangkutan awam akhirnya memakan diri apabila kebanyakan pengguna maya meminta Rapid KL untuk memperbaiki diri sendiri sebelum menegur orang.

Untuk ๐—•erita ๐—›ฤฑส™uส€แด€แดŽ ๐—ฆemasa Dalam Dan Juga Luar Negara. Klik ๐Ÿ‘‰๐Ÿป sini ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Dalam ciapan yang dibuat oleh Ask Rapid KL di Twitter, akaun itu meminta agar pengguna keretapi Rapid KL untuk tidak makan dan sentiasa memakai pelitup muka jika berada di dalam pengangkutan awam.

“Tak pernah pula kami sediakan air panas untuk makan megi dalam tren kami. Dah makan, tak pakai pelitup muka pula. Untuk keselesaan anda ada sebab kami meIarang penumpang untuk makan dan minum di dalam tren”.

Ciapan itu bagaimanapun tak menerima maklum balas yang baik dari pengguna maya yang sebelum ini birang dengan beberapa isu yang gagaI diperbaiki oleh Rapid KL.

Antara isu-isunya adalah kekerapan perkhidmatan keretapi, eskalator yang sering r0sak dan beberapa isu teknikal yang mem4ksa pengguna menunggu lebih lama untuk menaiki keretapi ketika pulang atau pergi bekerja.

Apa Pendapat Anda..? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih..!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Jalan Kami Network

sumber : vocket

Harap Maaf