“Vide0″Detlk-Detlk Kap4l Terb4ng ‘Langg4r’ Awan Dik0ngsi Pil0t

Bagi yang pernah naik k4pal t3rbang, mungk1n korang pernah ras4 g0ncang4n bila pesaw4t mel4ngg4r awan. Tak dapat din4f1kan, walaupun kad4ng-kad4ng g0ncang4n tu pada skala yang kecil, ia cukup  membuatkan j4ntvng penump4ng berdeb4r-deb4r.

G0ncang4n udara atau lebih dikenali sebagai tvrbulenc3 ini bukanlah sesuatu yang baru dalam dun1a pen3rbangan.

Apabila berl4ku situ4s1 seperti ini, biasanya jurvterb4ng akan maklumk4n kepada penump4ng terlebih dahulu. Hal ini supaya penump4ng bersedi4 memakai tali pinggang keselamat4n bagi mengel4kkan seb4rang keced3ra4n.

Selalunya, bila pes4wat mel4ngg4r awan dan berl4ku tvbulence, kita hanya m4mpu namp4k kabus dari luar tingkap pes4wat. Pernah tak anda tertanya-tanya, macam mana view dari kerusi juruterb4ng bila pes4wat memb4lah awan?

Vide0 yang dik0ngs1kan oleh jurut3rb4ng ini melalui akaun TikT0knya @ppbb126, menunjvkkan keada4n dari pos1si jurvterb4ng apabila pesaw4t mel4ngg4r aw4n.

V1de0 ini mendapat 295 ribu t0nt0nan dan 34.1 ribu sukaan set4kat ini.

“J4ntung nak j4tuh”

Di ruangan komen, warga net turut rasa berd3b4r bila melihat v1de0 ini. Ada juga yang suka apabila p3saw4t mel4ngg4r awan. Rasa mac4m naik roller coaster katanya.

sumber:siakapkeli

Harap Maaf