Video Lelaki Amvk Mar4hkan Cov1d-19 Raih Hampir 2 Juta T0nt0nan

R4KAM4N memap4rkan seorang lelaki mem4kai gel4ng kuar4nt1n berwarna merah jambu m3nyuar4kan ras4 kecew4nya mera1h hampir dua juta tont0n4n di TikT0k.

Dalam rak4m4n pada Rabu itu, Mohammad Khaisal Nurilla, 28, baru sahaja pulang menj4lan1 pem3riksa4n kesih4tan dan d1arahk4n menjal4n1 kuar4ntin selama dua minggu kerana tersenarai sebagai k0nt4k rap4t kepada seorang pes4kit C0v1d-19.

“Aku dah b0s4n pakai ni (gel4ng kuar4ntin), aku dah b0s4n pakai mask ni. Sampai bila nak ber4khir C0v1d-19 ni?

“Nak kerja sekejap, nak cari rezeki sekejap pun tak boleh,” uj4rnya penvh em0s1 dalam v1de0 itu.

Mesra disapa Khaisal, pembantu kedai di Wilayah Persekutuan Labuan itu mend3dahk4n dia juga pernah dij4ngkit1 C0v1d-19 pada tahun 2020.

Khaisal tak sangka v1de0 itu akan mera1h t0nton4n ramai.

Kali ini, dia sekali lagi d1ar4h menjal4n1 kuar4nt1n selepas menjadi k0nt4k rapat rakan sekerja, sekali gus memberi t3kan4n em0s1 kepadanya.

“Bagi saya, memang t3rtekan. Nak cari duit svs4h, nak bagi mak4n untuk orang tua pun susah. Rasa t3rtek4n sebab tak boleh kerja cari duit.

“Dah beberapa kali saya buat sw4b test tahun lepas dan p3rnah p0sit1f C0v1d-19. Tahun ini kena ku4rant1n pula sebab jadi k0nt4k rapat p3sak1t C0v1d-19.

“Saya buat vide0 tu dalam kereta selepas balik dari h0spit4l, saya tak mer4yau ke mana-mana.

“Selepas itu terus pulang ke rumah. Vide0 itu sekadar lu4han h4ti saya. Tak s4ngk4 t0nt0nan sampai 1.8 juta,” uj4rnya kepada mStar..

Kata Khaisal, dia t3rtek4n dengan situ4si yang men1mp4 dirinya.

“V1de0 itu sek4dar luah4n hati, nak ing4tkan orang luar bahawa C0v1d-19 memang wujvd. Saya juga syukur seb4b ramai bagi kata sem4ngat.

“Sampai bila C0v1d-19 nak ber4khir? Adakah sampai seumvr hidvp? Bagi orang di luar sana, tol0ngl4h duduk di rumah.

“Keluar bila perlu sahaja dan terus p4tuh1 pros3dur op3rasi stand4rd (S0P),” kata anak ketiga daripada enam beradik itu.

Kata Khaisal, dia suka memb3lek medi4 sos14l, men0nt0n vide0 YouTub3 dan mel4kuk4n akt1v1ti kar40ke bagi mengh1langk4n b0s4n ketika ku4rant1n di kediamannya.

Kata Khaisal lagi, tiada apa yang dih4rapkan selain p4ndemik C0v1d-19 ini ber4kh1r segera.

sumber:mstar

Harap Maaf